sobota, 13 kwietnia 2013

Kwiaty róże



Ujęłam w dłonie
Białą, śliczną różę
Upojona jej wonią
Syciłam widokiem oczy
Pieściłam płatków skronie
Czując piętno błogiej niemocy
Nie mam już róży
A wiatr zdmuchnął ostatni po niej pyłek
Szczęście podziela los kwiatów
Jest piękne i trwa bezlitośnie krótko.




Różo
Różo majowa
z jakim to wdziękiem
płatki świeże rozchylasz
pod pieszczotą
dżdżu kropli
nieśpiesznie
penetrujących
karmin twojej
niewinności

rwą cię jak szaleni
nie czując twych cierni

różo
gwiazdo u schyłku lata
gdy słońce wypaliło
kolory twych płatków
które rankiem
drapujesz kunsztownie
jak każą dyktatorzy mody
obfite suknie
i tak nie skryją kolców
nazbyt widocznych

pozostaniesz na miejscu
do pierwszych mrozów
które niezauważalnie
odbiorą ci życie.

Ach ta róża! ach ta róża!
Co się w twoje okno wdziera,
Na pokusy mnie wystawia,
Sen i spokój mi odbiera…
Adam Asnyk


Białe róże
Rozkwitały pęki białych róż,
Wróć, Jasieńku, z tej wojenki już!
Wróć, ucałuj, jak za dawnych lat –
Dam ci za to róży najpiękniejszy kwiat.

Jan Emil Lankau













Z n a c z e n i e  r ó ż y
W ciemnościach
W rozległych nie do pojęcia
Pustkowiach przestrzeni
Kwitnie żywa iskierka
Na kolczastej gałązce myśli
Choć sensu nie ma ta iskierka
W rachunku astronomicznym

Usprawiedliwia ją róża –
Westchnienie piękna.
Mieczysława Buczkówna



 




























O róży
Nie pytaj czym jest róża
ptak ją może opowie
zapach zabija myśli
twarz lekkim muśnięciem starta
kolorze pożądania
kolorze płaczących powiek
brzemienna kulista słodycz
czerwień do wnętrza rozdarta.
Zbigniew Herbert





      
                   Wspomnienie Róży  
     
                         Przyciąga Cie róża.
                         lecz kolce okrutnie ranią.
                        Jej won cie odurza, cierpisz,
                        lecz wciąż patrzysz na nią.
                       Już dotykasz jej kwiatu,
                       delikatnie ujmujesz,
                       smakując aromatu nawet
                       nie czujesz.
                         Nagle płatki opadają
                         -nie wierzysz, załamany.
                        Radości krotko trwają
                        kolce zostają i rany.
                                                                                            Zofia Kobyłecka


































Róże niebieskie

Od wieści złych, doktorze, nie sypiałam nocą...
Nie chciałam wierzyć w te niewdzięczne dość relacje,
Bo, jak wiadomo, każdy miewa własne racje,
Trapiłam się, co zmienić mogę swoją mocą.

Chodziłam od kwiaciarni do kwiaciarni zatem,
Z tym wizerunkiem pana żyć nie mogłam dłużej;
Szukałam kwiatów, aż znalazłam piękne róże
Niebieskie, jak sierpniowe niebo bywa latem.

Zauroczona róż błękitem i wonnością
Spośród kobierca wybierałam je z radością.
Zaniosłam róże panu na podziękowanie,

By odkupiły nadszarpnięte zaufanie.
Wiedząc, że życie niewiadomą jest podróżą
Tę trudną misję powierzyłam pięknym różom.


Niebieska róża

Pod kloszem tęsknoty
niebieska róża mieszka
łzami rosy zroszona
- jej życiowa ścieżka

Dla niej śpiewają słowiki
w takt stukania dzięcioła
tańczą polne świerszczyki

Czasem w jej tęsknocie
szczęściem zaszeleści
- to promyk słonka
swym ciepłem
- płatki niewinnie pieści.

veneziaOO



Niebieska róża

Cudowna niebieska róża w wodzie się przeglądała
Uśmiechała do swojego odbicia
Ona na szczęśliwą wyglądała
Przecież z wody siłę życia czerpała

Strudzony wędrowiec przyszedł do źródła
Napić się wody przed dalszą podróżą
Zobaczył ją i serce mu skradła
Była jego wyśnioną różą

Został już w jej ramionach na zawsze
Aksamitnym dotykiem budziła go każdego ranka
Z płatków spijał ranną rosę
Nie było od niego szcześliwszego kochanka

I róża poznała jakie jest prawdziwe szczęście
Jej płatki jeszcze wypiękniały
On już nie marzy o podróży
Ona wie jaki jest wspaniały.





































 
 































Róża
Róża różana, róża biała,
Róża herbaciana,
Zerwałem gałązkę róży
W słoneczny poranek.
Róża biała, róża różana,
Złota róża,
Zerwałem rozkwitła różę,
Jej woń mnie odurza.































































































































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz